Hybel Premium, selskapet som nå er en del av Visma-familien, har de siste årene etablert seg som Norges største og mest komplette plattform for eiendomsselskaper som har boliger i sin portefølje. Med en NPS på >70 er kundene selskapets fremste ambassadører.
200 nye eiendomsselskaper på kundelisten
Fra januar i år har over 200 nye eiendomsselskaper havnet på kundelisten til Hybel og forvalter nå sine eiendomsporteføljer enkelt og effektivt. Kundene kommer som regel fra andre forvaltningsplattformer eller excel ark i kombinasjon med regnskapsprogrammer. Det som er felles for de fleste er at de blir kunder fordi bransjekolleger har anbefalt Hybel til dem. Over 1200 eiendomsselskaper forvalter i dag eiendomsporteføljenene sine på Hybel.
Les hva andre kunder forteller
Startet i det små
Siden den forsiktige starten tidlig i 2018 har selskapet aldri opplevd lignende vekst første halvår som det de opplever i 2023.
Eiendomsbransjen har for alvor fått øynene opp for Hybel-plattformen og stadig flere ser at det er et stort potensial i å effektivisere driften av eiendomsporteføljene sine. Lønnsomheten er presset for mange eiendomsselskaper og ved å bruke enkle og automatiserende verktøy kutter man store kostnader samtidig som leietakerne også blir mer fornøyde. I tillegg er frykten for teknologi eller bare det å arbeide annerledes i ferd med å forsvinne hos stadig flere.
–Hybel har bygget stein-på-stein gjennom flere år. Vi har bootstrappet utviklingen og gjort harde, men gode prioriteringer hele veien. Jeg mener vi har lykkes godt med strategien til stor glede også for kundene våre”, sier daglig leder Christian Rasmussen.
–Det tok 2,5 år før plattformen nådde sine første 5 000 leieforhold under forvaltning. Nå har vi økt med over 5 000 leieforhold bare de siste 5 månedene, forteller Christian.
– Totalt nærmer vi oss 30 000 leieforhold som forvaltes på Hybel-plattformen og selskapet har over 5.000 kunder, om man også tar med alle private utleiere som også benytter Hybel sin forvaltningsplattform, avslutter Rasmussen.
Rekordhøy NPS score
Hybel følger daglig sine kunders tilbakemeldinger. Siden målingene startet tilbake i mai 2022 har selskapet mottatt nesten 2 000 tilbakemeldinger. Snittscore er 9,1 og NPS ligger jevnt >70.
–Det å ha så store volum med fornøyde kunder er blitt vårt nye unike konkurransefortrinn, mener Christian Rasmussen . Selvsagt ligger det også mye kraft i markedsplassen Hybel.no som har vokst seg større en finn.no i stadig flere byer, men at en så høy andel av våre kunder, inkludert deres regnskapsførere og revisorer, aktivt anbefaler bransjekolleger å bli kjent med Hybel Premium er en solid anerkjennelse og hovedårsak til den kraftige veksten.
Dette er funksjoner i Hybel Premium eiendomsselskapene setter mest pris på i dag:
Full oversikt ett sted og 100% mobiltilpasset
Eget dashboard, leietakeroversikter, betalingsstatuser, hvilke eiendommer er og blir ledige i fremtiden.
Meldingsplattform, notater og dokumentarkiv
Full historikk på kommunikasjon med leietaker. Enkelt å sende fellesmeldinger til alle nåværende og fremtidige leietakere per bygg eller eiendommer.
Digitale og trygge leiekontrakter
Enkel signering med bankID samt sms og social login, ved behov.
Digitale inn- og utflyttingsprotokoller
Lett å opprette på mobil, registrere avvik, inventarliste, ta bilder, signere.
Gratis annonsering på Hybel.no og integrasjon mot Finn
Man får dermed tilgang til begge markedsplassene i Norge og samtidig kommer alle henvendelser inn på forvaltningsplattformen hvor det er enkelt å tildele bolig og opprette leiekontrakt.
Vedlikeholdsmodul med integrasjon mot FDV-plattform
Enkelt for leietaker og forvalter å opprette vedlikeholdssaker, tildeling til ansvarlig vaktmester, api-integrasjon med FDV-plattformer som Propely.
Depositumskonto: Integrert opprettelse og avvikling av konto
Opprettes ved signering av leiekontrakt. Utbetales automatisk ved signering av utflyttingsprotokoll.
Depositumsgaranti: Integrert opprettelse og kravløsning - også for utenlandske leietakere uten bankID
Hybel og Tryg tilbyr dette produktet til alle leietakere. Man trenger verken kredittsjekk eller bankID. I tillegg gjøres garantikrav enkelt og sømløst direkte på plattformen.
Automatisk opprettelse av strømabonnement
Gjøres ved signering av leiekontrakt hvor leietaker får >60 alternativer og utleier ser at strøm er bestilt. Målernummer hentes automatisk fra eiendommen.
Integrert kredittsjekk av leietakere
Alle leietakerprofiler har tilgang til å gjøre en gratis kredittsjekk på seg selv som Hybel betaler for. I tillegg kan utleier også kredittsjekke selv, om ønskelig.
Innkreving av husleie med integrasjon mot inkassoselskap
Husleie faktureres automatisk 15 dager før forfallsdato og påminnelser sendes dag 1 og dag 5. Dag 14 genereres inkassovarsel fra Visma som også bistår med utkastelsesprosess, om ønskelig. For leietaker er det enkelt å opprette avtalegiro og gjøre betalinger fra utlandet.
Fakturering av tilleggskostnader
Lett å gjøre tilleggsfakturering. I tillegg har man mulighet til å fakturere faste tillegg etter avtale (bod, parkering, fjernvarme, varmtvann, felleskostnader mm).
Regnskapsintegrasjoner og rapporteringsmodul
Hybel fungerer som et komplett forsystem til regnskapssysstemet. Det gjør at man kutter betydelig med tid og kostnader på regnskap. Import av regnskapsdata og transaksjoner gjøres effektivt ved filimport. Man har også tilgang til en rekke rapporter som rent roll, lediglister, akonto betalinger, åpne poster, SAF-T rapporter mm.
Tilganger for flere kolleger - også vedlikehold, regnskap, revisor
Inviter inn kolleger eller eksterne aktører. Du får en komplett logg på hvem som har gjort hva. Det er også muligheter for tilgangsstyring.
Næringsutleie
Hybel støtter fakturering av enkel næringsutleie med eller uten mva, kvartalsvis fakturering, felleskostnader, leietakertilpasninger mm.
Min side for leietakere
Leietaker kan få tilgang til en egen leietakerplattform. Her finner de leiekontrakten, innflyttingsprotokollen, betalingsmeldinger og status. I tillegg kan de sende meldinger og melde inn vedlikeholdssaker.
Support
Hybel har et kundeløfte som oppfylles hver dag. Alle henvendelser vi får fra kunder innen kl 15:30 hverdager besvares samme dag. Henvendelser etter 15:30 besvares senest neste virkedag. I tillegg har Hybel et omfattende Hjelpesenter i tillegg til å gi support over telefon og video.
Søknadsmodul
Hybel har en tilleggsmodul som gjør det mulig å motta søknader for effektiv behandling, tildeling og kontraktsopprettelse. Modulen kan også integreres mot utleiers nettside.